Koreai rovid marhaoldalas lassufozoben (Galbijiim)

 

                                     GALBAJIIM



Egy kulonlegesen finom etelt hozok ma nektek. Koreai lassan fott rovid marhaoldalast lassufozoben keszitve. Egy ideje   nagyon erdekel a koreai konyha , annyira szep es szines, gusztusos, harmonikus. Ezert ugy dontottem, ami nalunk is elkeszitheto es az izlesunknek is megfelel, azt el keszitem en is.  Ami izlik, azt maskor is elkeszitem, ami nem azt szepen a fiokba soprom es elfelejtem :) 

   Igy kerult sor erre az isteni marhaoldalasra es ez bizony nem lesz fiokba soporve. Olyan fergeteges izek keverednek ebben az etelben, hogy becsi keringot lejtettek az izlelobimboim, egyik iz a masik utan, minden falat mas es mas. Mivelhogy gyumolcs is van benne, meg erdekesebbe tette az egeszet.  Sok beszed szegenyseg, terjunk is a receptre :)

 


Hozzavalok:

1,5-2 kg rovid marhaoldalas

2 hagyma, negyedekbe vagva

2 nagy repa, nagy darabokba vagva, mint a kepen lathato

1 alma negybe vagva

1 nagy kemeny korte negybe vagva

8-10 gerezd fokhagyma megpucolva de egeszben hagyva

4-5 szelet gyomber,  gyufaszal vastagasagura vagva

3-4 Szaritott shitakee gomba , amit  kb 2 oraval elotte beaztatunk, majd  kette vagva vagy negybe vagva tesszuk az etelbe, de elobb levagjuk a szarat rola. Ha nincs shiitake gomba akkor el is hagyhato. tehettek meg bele  szelid gesztenyet, a hejatol megfosztva termeszetesen. 

Az ontethez szuksegetek lesz a kovetkezokre:

1/2 pohar szojaszosz

1/4 pohar rizsbor vagy feher szaraz bor, olyan amit meg is innatok, szoval a minoseg fontos.

4 evokanal mez vagy barnacukor

Orolt bors izles szerint 1-2 ek szazammagolaj.

1 kk rizsecet, vagy  sima ecet 3,5% ne legyen erosebb.

Elkeszitese :

A marhaoldalast tobb leben megmossuk, mig szep atlatszo a viz az edenyben. Belehelyezzuk a lassufozobe  egy picike sot teszunk ra, nem sokat mert az ontet is sos ,majd melle kerulnek a felvagott zoldsegek is. Az ontet hozzavaloit en  elobb felfoztem,  de csak azert mert szaraz bort tettem bele es az alkoholt elparologtattam belole. Kb 1 percet foztem, majd beleontottem a lassufozobe. eloszor nevetsegesen kevesnek tunik a folyadek alatta, de elhataroztam nem nyulok hozza es ellenallok a kisertesnek, hogy meg levet ontsek ala.  Jol osszeforgattam a zoldsegeket es a hust, ugy hogy mindenutt erje a finom ontet, majd ratettem a fedot es a lassufozo magas fokozatat valasztva bekapcsoltam 6 orara. Kb 3. ora elteltevel, mar annyi le volt a huson, hogy majdnem ellepte. Neha beleneztem megforgattam, majd ujbol lefedtem. Ha ugy gondoljatok szukseg van meg folyadekra , akkor tegyetek meg ra egy keveske vizet, de lobb turelmesen varjatok meg a felidot. Mikor lejart az ido, megvizsgaltam es meg bekapcsoltam 1 orat. Ekkor mar vajpuha volt. A csontok kb. felidoben kiestek belole , de a lassufozo edenyeben hagytam oket, hogy fojjon ki beloluk a finom aroma.  Az elkeszult etelrol leszedtem a folosleges zsiradekot, majd egyszeru feher basmati rizzel talaltam, megszorva egy kis oriender zolddel, es ujhagyma zoldjevel. Keszitsetek el,  fantasztikusan finom! Jo etvagyat ! 

u.i.Akinek nincs lassufozo edenye az egy keramia edenyben vagy barmilyen tuzallo melyebb edenyben is elkeszitheti, es kb 140c allitsa a sutot, adig mig minden megpuhul :)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések