Krumplis palacsinta



Krumplis palacsintat keszitettem. A receptet tegnap talaltam egy roman nyelvu receptgyujto oldalon. Mikor meg gyerek voltam Nagyvaradon, volt egy uzlet a Sas palota alatti atjaroban. Ott keszitettek isteni kelt , meg nem kelt tesztakat, toltve kaposztaval, turoval, krumplival. Ez is koztuk volt. Bar az en kedvencem mindig is a kapros turos valtozat volt, ma a krumplisra esett  a valasztasom. Gyorsan elkeszitheto, biztos sikert arato palacsintat kapunk.
 A recept a kovetkezo :

Hozzavalok :

500 gr feherliszt
350 ml langyos viz
1 kk so
 25 ml olaj amit majd dagastzas kozben adagolunk a tesztahoz,

 A toltelekhez  :
szuksegunk lesz  egy fel kilo krumplira sos vizben megfozve, vagy egy fel kilo sosturo vagy juh turo  frisskaporral osszekeverve, vagy egy fel kilo dinsztelt savanyu kaposzta.
  En krumplival csinaltam. A krumplit megtortem adtam hozza 1 ek olivaolajat , daralt borsot jol osszekevertem,

Elkeszitese :

A teszta hozzavaloit dagasztogeppel vagy kezzel elkeverjuk, lassan adagolva , hozzaontjuk az olajat is. Kicsit ragacsos de selymes allagu puha tesztat kapunk, Enyhen lisztezett feluletre boritjuk, 5 reszre osztjuk. Letakarjuk es 15 percet pihentetjuk. 15 perc leteltevel, olajos kezzel minden gombocot kinyujtunk, nincs szukseg nyujtofara, mert a teszta lagy, konnyen lehet vele dolgozni. Egesz vekonyra lapitjuk az egyik vegebe tesszuk a tolteleket, majd feltekerjuk. Egy hosszu rudat kapunk. Most szepen feltekerjuk mint egy csigat, es ujbol kilapitjuk. Itt hasznalhatunk nyujtofat de kezzel is siman megy, en ugy csinaltam. A palacsintakat akkorara nyujtjuk amekkora  a serpenyonk amiben sutni szeretnenk. A serpenyot vekonyan bekenjuk olajjal es jol felforrositjuk. A palacsintat beletesszuk es mindket oldalat pirosra sutjuk. Jo etvagyat!






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések