Csorba marhahussal ( ciorba de vacuta)

Egyik legkedveltebb csorbank  marhahussal keszul. Romanul Ciorba de vacuta a neve.Szeretjuk a savanykas leveseket. Bar az eredeti csorbat korpaciberevel savanyitjak,  nem kell ketsegbe esni. Kituno bele a citromle is, vagy egy kis feherborecet, vagy kovaszosuborka leve, vagy savanyu kaposzta levebol mehet egy keves. En a citrom mellett tettem le  a voksom. A Romaniaban kaphato  " Bors Magic " port is lehet hasznalni, ami szaritott korpacibere :) Aki azt hasznalja, az vigyazzon, kevesebb sot tegyen a levesbe , mert a bors magic is sos. Mint minden etelnek, e levesnek is tobb elkeszitesi modja van. Van aki megdinszteli kicsit a zoldsegeket, van aki nem. En az elobbiek koze tartozom, szeretem mert szep szint ad a levesnek a dinsztelt zoldseg.
  Az egyetlen amit nem hianyozhat a csorbabol az a lestyan, az ennek a levesnek a szive es a lelke, ugyhogy nem kihagyni, Nem kell bele se tul sok, de keves sem , mindenki izlese szerint dontson a mennyiseg felol.  A hozzavalok listaja nagyon valtozatos lehet, ami kell bele kotelezoen, az repa, hagyma, zeller, egy kis darab kaliforniai vagy pritamin paprika , ha van akkor feherrepa is. A tobbi zoldseg attol fugg mit talalunk a hutoben. Mehet bele keves zoldbab, vagy zoldborso (bar en a zoldborsot nem szeretem csorbaban) vagy kaposzta, van aki tesz bele keves karalabet, karfiolt. Kovetkezzen a recept, ahogy en keszitettem :)

Hozzavalok kb 4 liter leveshez :

 1,200 gr marhahus ( lehet kevesebb is, de mi szeretjuk surubben)
3 repa, 4-be vagva, majd felszeletelve
1/2 zellergumo ugyanakkorara szeletelve mint a repa
1 feherrepa szeletelve
1 hagyma amit lehet egeszben a levesbe tenni, vagy felvagni. En finomra vagtam.
  1 kicsi fej kaposzta fele  szeletelve( kb 1,5 bogrevel)
1/2 kaliforniai paprika, vagy pritamin paprika 1 kozepes meretu, egesz aprora vagva
  1 nagy paradicsom lereszelve (  vagy  pohar paradicsomle, vagy 2 ek suritett paradicsom)
1 -2 krumpli kockara vagva
1 baberlevel
 kb 3 ek aprora vagott lestyan
1 ek aprora vagott zellerlevel
1 ek aprora vagott kapor (elhagyhato,  de mi szeretjuk ezert tettem bele)
So es bors
2-3 ek olaj.
 Talalashoz tejfol es friss kenyer :)



Elkeszitese :

A  hust kockakra vagjuk es hidegvizben odatesszuk foni. Mikor felfott, leontottem rola az elso levet es tiszta fazekban tettem oda ujra foni ( nem kotelezo leonteni, de igy tisztabb lesz a levesunk)  A fozeskor keletkezett habot idonkent leszedtem  egy kanallal, ahogy a huslevesrol is szoktuk. A  kemeny zoldsegeket ,a kaposzta , a krumpli es a paradicsom kivetelevel 3 ek olajon kb 4-5 percet dinszteltem. A fazekba amiben a hus fott, szortam keves sot es beledobtam 1 baberlevelet. Mikor a hus mar majdnem megfott, beletettem a dinsztelt zoldsegeket, es foztem kb 10 percet. ekkor beletettem a kaposztat es a krumplit is, foztem meg par percet es beletettem a reszelt paradicsomot is, ha paradicsomlevet hasznaluk azt is ekkor ontsuk bele. Aki akar bele tenni karfiolt, vagy zoldbabot vagy zoldborsot, az a kaposztaval egyutt tegye oda foni. Mikor minden megfott, beallitjuk az izeket, so, bors. Az aprora vagott  lestyant zellert, kaprot is beleszorjuk. Meg egyet rottyantunk rajta es levesszuk a tuzrol. Aki bors magic fuszert hasznal, a vegen tegye bele es csak  utana allitsa be az izeket.Csavarjuk bele a citromlevet.  Talalasnal tejfolt ,csipospaprikat es friss kenyeret tegynk az asztalra. jo etvagyat ♥♥♥

u.i. Nekem volt a hutoben 3 arvalkodo csodaszep mangoldlevelem, azt is beletettem,  vekony csikokra vagva, mielott  beleszortam a zoldfuszereket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések