Mezes,fokhagymas, gyomberes rakocskak basmati rizzsel

A csaladban csak en eszem a rakot, ezert ritkan keszul, ha megis  akkor 1 szemelyre.
 Most a megszokott vajas,fokhagymas petrezselymes recept helyett egy tavolkeleti receptre esett  a valasztasom es nem bantam meg. Koretnek basmati rizs volt egyszeruen, keves sos vizben megfozve,

Hozzavalok:
1/3 meropohar mez (100 ml)
1/4 meropohar szojaszosz (75 ml)
1 ek reszelt fokhagyma ( 2 cikket hasznaltam)
1 kk frissen reszelt gyomber (elhagyhato, de ha van ajanlom inkabb hasznalni ha szeretitek)
450 gr  tisztitott rak 
2 ek olivaolaj

1 kk sriracha (csipos paprikakrem) ha nicn sakkor chilipehely izles szerint.
A tetejere ujhagyma zoldjet szorni.

u.i. mivel en egy szemelyre keszitettem, igy a mennyisegeket is feleztem. A rizst megfozzuk elore.

Elkeszitese :

Osszekeverjuk a szojaszoszt, mezet, sriraschat, fokhagymat es gyombert egy talkaban. A felet raontjuk a megtisztitott rakocskakra, es 15 percet pacoljuk. Mig a rakok pacolodnak a szosz masik felet felfozzuk es kicsit besuritjuk, kb 1-2 percet vesz igenybe, Ne legyen suru de erezzuk rajta hogy kicsit vastagodott .
  15 perc elteltevel  egy wokban vagy serpenyoben, a 2 ek olivaolajat megmelegitjuk. Kivesszuk a rakokat a pacbol es a forro olajba tesszuk, 45 mp az egyik oldalan, majd megforditjuk a masik oldalara. Raontjuk az elozoleg megmelegitett paclevet amit felretettunk, es kb meg 1-1,5 percet fozzuk egyutt. Elzarjuk a tuzet, megszorjuk ujhagyma zoldjevel es talaljuk.

En egy japan salatat is keszitettem melle, egy uborkabol 2 kis honapos retekbol. Az uborkat kettevagtam  a maghazat kikapartam , felszeleteltem nem tul vekonyra az uborkat es retket is. Ontottem ra kb 1 kk mezet, 1 ek mirin-t (rizsbor)  1 ek rizsecetet , csipet feher bors es so. Osszekevertem megszortam korianderrel. Kituno fokhagymas parolt brokollival is salata helyett es az ontetbol is tehetunk a brokollira talalas elott.  Jo etvagyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések