Yakitori , japan csirkenyarsak

Ujbol a tavolkeleten kalandoztam. Bar mar tobbszor keszitettem yakitorit, meg nem kerult fel a blogba. Mivel sokan kertek a receptet ma o is bekerul a kedvencek koze. A yakitori tulajdonkeppen egy japan,kis bambusz nyarsakra huzott hus,vagy hal darabkak amit sules kozben edeskes szosszal kenegetnek.  Grillen lenne idealis az elkeszitese, de sutoben is elkeszitheto, es a fustos izt is lehet biztositani, ha a suto grill funkciojat hasznaljuk  (felul) es magas fokozatok racson sutjuk.

Hozzavalok a nyarsakhoz:

10-15 bambusznyars  ha lehet  a lapos fajta
1 csirkemell vagy  kb 600 gr csirkemellfile.
9 zoldhagyma
frissen orolt bors es egy csipet so
barmilyen novenyi olaj
friss koriander a talalashoz.

Yakitori szosz :

1/2 pohar szoja szosz
1/2 pohar mirin (rizsbor)
1/4 pohar sake (szake japan rizsbol keszult alkoholos ital) elhagyhato
1/4 pohar viz
2 kk barna cukor
1 ek rizsecet (ha nincs rizsecet akkor hasznaljunk rendes ecetet de nem 10% )

Elkeszitese :

A bambusznyarsakat hideg vizbe aztatjuk sutes elott legalabb fel oraval, hogy  ne egjenek meg .
A csirkemellett kockakra vagjuk kb 4x4 cm darabokra. Egy csipet sot szorunk ra, azert csak annyit mert a szoszunk amugy is sos lesz, az megadja neki a megfelelo izt. A Yakitori szosz hozzavaloit egy kisebb fazekba tesszuk , beletesszuk a zoldhagymak zold reszet es lassu tuzon addig fozzuk, mig felere csokken a mennyisege. Ez kb, 30 percet vesz igenybe es fenyes suru szoszt kapunk.Levesszuk a tuzrol es felretesszuk. Ket reszre osztjuk 1/3 felretesszuk , mert  a talalasnal majd hasznaljuk A masik reszevel kenegetjuk majd a nyarsakat. Hagyjuk kihulni szobahomersekleten.
   A husokat nyarsra hUzzuk, a husdarabkak koze egy egy darab zoldhagymat is teszunk amit nagyobb darabokra vagunk es nem hosszaban hanem szelteben szurjuk at.  Minden nyarsra keruljon 3-4 db a zoldhagymabol is.
    A sutot 230c melegitjuk . Mikor mar meleg a suto, a racsot megkenjuk olajjal es rahelyezzuk a kis nyarsakat. Betesszuk a sutobe kb.6 percre. Aztan kivesszuk es megkenjuk egy ecsettel a felretett szosszal. Visszatesszuk a sutobe, meg sutjuk 2-3 percig, megint kivesszuk es megforditjuk, megkenjuk a masik oldalat is a szosszal. Mikor mindket oldala szep piros  kivehetjuk. Meg forron megkenjuk a felretett szosszal, de nem ugyanazzal az ecsettel amivel a nyers hust kentuk, hanem egy masikkal, vagy ha ugyanazzal akkor elotte mossuk meg. Figyelni kell arra, hogy a mell ne szaradjon ki.  

Mi zoldseges noodles-t ettunk melle, amihez 2 kicsi csomag noodlest hasznaltam, kb 15 dkg volt  a ketto. Egy repat julienre vagtam, 1 mareknyi kaposztat is vekonyra szeleteltem. Egy cikk fokhagymat es 1 kk reszelt gyombert olajon piritottam, hozzaadtam a repat es kaposztat, meg sutottem kb 4 percet epp annyira hogy roppanos maradjon. Tettem ra 1 kk szezammagolajat is. 1/2 pohar vilagos szojaszoszt elkevertem 1/2 kk chilipehellyel, beletettem 3 ek edes-csipos chiliszoszt, 1/4 pohar zoldsegalaplevet raontottem a zoldsegekre, felfoztem , beletettem a kifott noodlest, osszekevertem majd levettem a tuzrol. Forron talaljuk a nyarsakkal egyutt. Jo etvagyat!








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések