Arpagyongy leves, avagy mi van a hutonkben ?

Ez a leves amolyan huto uritos leves. Az alapanyagok nem szamitanak Szent irasnak, mindenki azt tegyen bele, ami van otthon :) Nekem volt egy szep nagy husos karajcsontom, azt hasznaltam fel. Termeszetesen lehet barmilyen husbol, sot csirkemellbol, pikk-pakk meg is van, ha arra esik a valasztasunk.


Hozzavalok :

Egy karajcsont amit tobb darabra vagunk es hideg vizben feltesszuk foni egy egesz hagyma es par zellerlevel tarsasagaban.

1/2 bogre arpagyongy amit meleg vizben aztatunk addig mig a fazekba nem kerul.

Zoldsegek :

Zellergumo 1/2
Repa 2 db
1 nagy paradicsom
2 ek paradicsompure (en a tubusos Mutti paradicsomot hasznaltam)
1/2 chilipaprika
2-3 szal zeller (halvanyitozeller)
1 nagy marek kinai kel, vagy kaposzta vagy kelkaposzta
1 kisebb kaliforniai paprika
 zellerlevel, kapor, korianderlevel, petrezselyemlevel. Egyenlo mennyiseg mindegyikbol. En kb masfel ek. tettem mindenbol.
csipet fahej.
12 citrom a talalashoz.
so es bors izles szerint


Elkeszitese :

A karajcsontot  vagy barmilyen mas hust hideg vizben odatesszuk foni. 
  A zoldsegeket felszeleteljuk, mindenki ugy szeletelje ahogy szereti :)
 Mikor a csonton megfott a hus, kivesszuk a levebol, leszedjuk a hust a csontokrol. A levet atszurjuk visszatesszuk a hust amit leszedtunk a csontol, beletesszuk az arpagyongyot es majdnem keszre fozzuk.  Beletesszuk a zoldsegeket is es a paradicsomot amit lereszelunk a nagy lyuku reszelon, mire megfonek  arpagyongy is teljesen megfo. A chilipaprikat es a kalforniai paprikat 1 ek olajon kicsit atdinszteltem, es ugy tettem bele, hogy szep szint adjon a levesnek. A kinai kelt csak a legvegen tettem bele, mert a zsenge leveleknek eleg volt 3-4 perc. Mikor izlesunknek megfeleloen megfottek a zoldsegek, akkor a 2 ek paradicsompuret elkeverjuk 1 merokanal forro levessel es beleontjuk a fazekba. Aztan beletesszuk a finomra vagott zodl leveleket, es 1-2 perc mulva levesszuk a  tuzrol. Talalasnal keves citromlevet teszunk bele. Jo etvagyat!

u.i. Ha csirkemellbol keszitjuk, akkor ajanlom megdinsztelni kicsit a repat , paprikat, chilipaprikat es halvanyitozellert, mert a mell gyorsan megfo.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések