Csoroge fank

Gondolom nem vagyok egyedul azzal, hogy valami eszembe jut es ott is marad, nem tudom kiverni a fejembol de foleg az emlekeimbol. Es muszaj elkesziteni maskepp ejjel nappal erre gondolok. Igy jartam a csoroge fankkal is tegnap. Vegul feladtam a harcot es delutan 5 ora korul nekialltam az elkeszitesenek :)
  A recept egy regi konyvbol van ami a Mamacskame volt. Bar az adag 40 dkg liszt, de nagyon kiados, aki elkesziti meg fog lepodni milyen sok lesz belole.


Hozzavalok :
 40-45 dkg liszt ( mivel minden orszagban mas minosegu a liszt, ezert irtam 40-45 az eredeti receptben 40dkg kell hozza) 
10 dkg olvasztott vaj
50 ml tejfol
1,5 dl langyos tej
2 ek cukor 
1 ek vanilias cukor
3 dkg eleszto
2 tojassargaja
egy fel kk so.
1 citrom reszelt heja


Elkeszitese :  Az elesztot 1 dl langyos , cukrozott tejben felfuttatjuk. A tobbi hozzavalokat egy keverotalba tesszuk es elkeverjuk. Mikor az eleszto felfutott hozzaontjuk a tobbi hozzavalohoz, es selymesse dagasztjuk. Egy nagyon jo minosegu, konnyu tesztat kel kapjunk, ami inkabb puha mint kemeny, de meg veletlenul sem ragad. Ha megis ugy erezzuk ragad egy nagyon keves lisztet adjunk meg hozza, ezert irtam az elejen hogy 40-45 dkg liszt. A plusz 5 deka erre valo. Ha mar nem ragad a kezunkhoz,  letakarjuk es duplajara kelesztjuk. Mikor megkelt kinyujtjuk es rombusz alakura vagjuk oket.

 Mindegyik rombusz kozepen egy nyilast vagunk es a teszta egyik veget athuzzuk a nyilason. Forro olajban kisutjuk, vigyazni kell azonban,hogy ne egjen meg. Ha tul forro az olajunk akkor meg eg, ha nem eleg meleg akkor pedig megszivja magat olajjal. Ugyhogy valaszuk az arany kozeputat, szep lassan aranyszinure sutjuk mindket oldalat. Egy racsra tesszuk, vagy papirtorlore, hogy beszivja a folosleges olajat, majd ha kicsit hult, vanilias porcukorral megszorjuk. Lekvart adunk hozza. Jo etvagyat!

 

Megjegyzések

  1. Én úgy tudom a csöröge nem élesztős és finom ropogós. Ezt herőcének ismerem /élesztős/ és kicsit vastagabb, annál is inkább, mert sütés közben nő egy kicsit. De finom mind kettő.

    VálaszTörlés
  2. Epp azert a neve csorogefank ;) Mivelhogy tulajdonkeppen fank csak csorogenek formazva :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések