Focaccia

Focaccia az imadnivalo. Eleg surun keszitek focacciat mert nagyon szeretjuk, es olyan etel amibol soha nem marad meg egy morzsa sem, meg melegen elkapkodjak.

 Irom is a hozzavalokat :
 500 gr liszt,350 ml langyos viz, 1 kk cukor, 6 ek olivaolaj,1 kis kanal so, 1 kiskanal oragano, 1 ek instant eleszto. A hozzavalokbol tesztat dagastzunk, kicsit lagyabb tesztat kapunk mint a pizzatesztanal szokas. kiolajozott talba tesszuk, es duplajara kelesztjuk. Mikor duplajara kelt, 8 reszre osztjuk, kb 10-12 dkg lesz mindegyik. Egesz vekonyra nyujtom, vagy olajos kezzel  hosszukasra huzogatom. Minel vekonyabb legyen az a fontos.

 en 3 fajtat keszitettem. Tonhalasat,mozarellaval, gombasat feta sajttal, es hagymas -fokhagymasat ami  legjobban szeretunk.

1)    A hagymashoz : 2 nagyobb hagymat es 3-4 cikk fokhagymat vekonyszeletekre vagtam,egy keves olivaolajjal es soval osszekevertem,hozzaadtam egy fel kiskanal friss aprora vagott rozmaringot . Allni hagytam 3-4 percet majd a mas vekonyra nyujtott focacciata tettem, bosegesen. Olivaolajjal megcsorgattam  es megszortam oraganoval.
2)    A tonhalashoz, 2 paradicsomot osszeturmixoltam, 1 ek oliavolajat felmelegitettem beletettem 2 cikk kettevagott fokhagymat. Par pillanatig  egyutt hevitettem , majd raontottem az osszeturmixolt paradicsomot, es beletettem 3-4 bazsalikomlevelet is amit szetteptem. Osszerottyantottam soztam borsoztam es levettem a tuzrol. Megkentem a szosszal a focacciakat, majd raszortam a lecsorgatott tonhalat , mindegyikre tettem egy kettevagott cherry paradicsomot, es 2 szelet kaliforniai paprikat. Mozarella golyokbol tettem ra parat,megszortam oragnoval.
3)    A harmadik valtozat a gombas fetas volt, amit ugyancsak keves szosszal megekentem bosegesen raktam ra gombat, majd feta sajtot tettem ra. Oreganoval megszortam es meglocsoltam olivaolajjal.
 230c sutjuk. Mikor kiveszem a sutobol en ujbol megszoktam csorgatni olivaolajjal. A megmaradt paradicsomszoszba chilipelyhet tettem, finom pikans lett tole, aki meg ker ra szoszt vagy csak martogatni szereti, kituno ize van. Jo etvagyat !

u.i Bar az igazi fozacciara nem kerul paradicsomszosz, de nem kell feltetlenul tartani magunkat a megrogzott szokasokhoz :) Lehet padlizsannal is csinalni, kecseksajttal megszorva, vagy gyumolccsel, porcukrot szorva ra mikor kivesszuka  sutobol.
 
.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések