Soskaleves,ahogy Nagymamam keszitette :)

Bar a soskalevest nagyon sokan csak martaskent vagy fozeleknek ismerik, igen izletes leves is keszul belole. 


Hozzavalok : kb 70 dkg soska
    1 voroshagyma, 
   barmilyen fustolt hus, lehet kolbasz is.
   Pirospaprika, so, bors , 250 ml tejfol,1 1/2 ek liszt , 1 tojas.

Elkeszitese : Ha van fustolt levunk otthon akkor nyugodtan hasznalhatjuk, csak arra vigyazzunk ne legyen tul sos. 
 En 2 szelet baconszalonnat , 1 szelet rendes fustolt szalonnat aprora vagtam , egy darab futolt kolbaszt felszeleteltem hozzaadtam egy fej finomra vagott hagymat es megdinszteltem. Hozzaadtam  1 evokanal pirospaprikat, majd beletettem a szaratol megtisztitott ,megmosott soskat is. Par percig egyutt paroltam, soztam ,borsoztam ,majd felontottem vizzel, tetszes szerinti mennyiseggel, en kb 2,5 liternyit tettem hozza. A 70 dkg soska igencsak osszemegy fozes kozben. Mikor a soska megfott a tejfolbol es 1 1/2 ek lisztbol habarast keszitettem, felontottem a levesbol elvett forro level, mikozben allandoan kevergettem , hogy szep selymes legyen. Mikor a habarasunkhoz mar adtunk 1-2 merokanal levest es jol elkevertuk, hozzadajuk a leveshez. Lassu tuzon felfozzuk. Egy tojast felverunk es szep lassan belecsorgatjuk a levesbe. Meg egyet rottyantunk rajta es mar ehetjuk is. Aki savanyubban szereti, citrommal vagy keves ecettel meg izesitheti.
Jo etvagyat!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések