Fuszeres pulykamell falatok, sult krumplival .

Bar a kovetkezo etelhez nem sok hozzavalo szuksegeltetik, de annal finomabb. 


Hozzavalok : 1 csirkemell   (kb 60-70 dkg)
kurkuma,fahej,ras el hanout fuszer, baharat fuszer,chilipehely,so es bors. A fenti hozzavalokbol a baharat az arab nyelven fuszert jelent, de fuszerkevereket is. A baharat a Kozel-kelet piacain es fuszeruzleteiben mindenutt megvasarolhato, eppoly elterjedt fuszer mint otthon a fuszerpaprika :) Otthon is elkeszitheto a kovetkezo hozzavalokbol : 

BAHARAT :
  • 4 ek orolt fekete bors
  • 4 ek orolt paprika
  • 4 ek orolt szerecsendio
  • 3 ek orolt komeny
  • 2 ek orolt koriander
  • 2 ek orolt fahej
  • 2 ek orolt szegfuszeg
1 ek orolt kardamon. 

RAS EL HANOUT :

avagy eszak Afrika curryjenek is nevezik. Bar a fuszeruzletek titokban tartjak a kovetkezo fuszerek vannak benne kb, mibol kevesebb mibol tobb,
 en ahany helyen vettem mindig volt egy kicsi elteres az izekben  
  •  szerecsendio,gyomber,rozsabimbo,anizsmag,galangal gyoker,komeny,kardamon, kurkuma,szegfuszeg,fahej,paprika,levendula,szegfubors,
  • gorogszena,szerecsendiovirag,feketekomeny,kubebabors,
  • ajowan komeny belladonna,paradicsom es noszirom gyoker. 
Olyan sok fele fuszer kell hozza hogy nem is ajanlom az otthoni elkesziteset. Keleti boltokban egesz biztos megveheto. Akkor terjunk a receptre :)

  • A csirkemellett kisebb csikokra vagtam
  • megszortam egy csipet ras el hanout fuszerrel, egy csipet fahejjal 
  • egy kk kurkumaval
  • egy csipet baharat fuszerrel, 
  • soval es frissen orolt fekete borssal es egy csipetnyi chilipehellyel.
Ontottem ra egy keves olivaolajat es betettem a hutobe 1 orara
 egy ora mulva elovettem a wokot, 1 ek olajat tettem bele jol felhevitettem es beletettem a fuszerezett csirkefalatokat, nagy tuzon 4-5 perc alatt keszre sutottem. Melle sult krumpli keszult es tahini szoszt adtam melle. Jo etvagyat!
  •  
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések