Zoldbabfozelek es paprikas csirkeszarnybol.

A foszereplo a mai fogasban a zoldbabfozelek. Mi nagyon szeretjuk a fozelekeket ezert eleg surun keszitek.


Hozzavalok :800 gr zoldbab
    Zoldpetrezselyem,
1 1/2 ek liszt
olaj 
tejfol,1/2 hagyma.

Elkeszitese : A zoldbabot  odatesszuk foni annyi hidegvizben hogy  ellepje a babot kb 0,5 centivel.
Hozzaadunk egy finomra vagott voroshagymat. Mikor a bab megfott, 1 pohar tejfolbol es az 1 1/2 kanal lisztbol habarast keszitunk, es hozzaadjuk a forrasban levo babhoz. Van amikor rantassal keszitem, akkor keves olajon vilagos szinure piritom a lisztet, es a babhoz adom. A fozolebol elveszek egy keveset es simara keverem a tejfollel , majd azt is a fozelkehez adom. Szoktam reszelni bele 1-2 cikk fokhagymat is, de aki nem szereti az ne tegyen bele. Mikor eleg suru a fozelekem, leveszem a tuzrol es gy fel marek finomra vagott zoldpetrezselymet beleszorok. Jo etvagyat!

A paprikas nagyjabol ugy keszul ahogy mindenki masnal ,talan annyi kivetellel, hogy en nem teszek bele paradicsomot, mert paprikasba nem szeretem.A zoldbabhoz csirkeszarnyakat hasznaltam ,a toveket nem hasznaltam fel. kette avgtam a szarnyakat, jol megmostam. Egy nagy fej hagymat es egy kisebb zoldpaprikat olajon megdinszteltem, majd a tuzrol leveve hozzaadtam a pirospaprikat 1 evokanallal. Hozzaadtam a hust es viszetettem a tuzre, par percig paroltam  a paprikas hagymaval, majd  keves vizet adtam hozza,soztam,borsoztam es fedo alatt keszre foztem, jo suru szaftot hagytam alatta. 
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések